piątek, 14 czerwca 2024

Donacja

Moje ciało, gdy przestanie już być mi potrzebne, będzie służyć nauce.

Złożyłam dzisiaj na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie akt donacji zwłok na cele naukowe i dydaktyczne. To oznacza, że po mojej śmierci – zamiast gnić bezużytecznie – będę mogła się jeszcze przydać do poszerzania wiedzy, a tym samym, pośrednio, do zwiększania bezpieczeństwa i skuteczności leczenia innych pacjentów.
 
Decyzję o tym podjęłam już wiele lat temu, ale zawsze jakoś pozostawało to na uboczu jako "sprawa do załatwienia" – i tak mijały lata. Cieszę się, że w końcu to "odhaczyłam". Życie jest kruche i niepewne, wiem o tym wyjątkowo dobrze, niejeden raz będąc na jego krawędzi. Wiem też doskonale z własnego doświadczenia, jak bezcenna i zbawienna jest wiedza i edukacja, i jak ważne jest by w poszukiwaniu pomocy pacjent trafiał na umiejętnych, dobrze wykształconych lekarzy i pielęgniarki. Mam nadzieję, że sama też choć odrobinę przyczynię się do ich kształcenia.
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz